سوالات متداول دانشجویان:
سوال 1:
دانشجو اگر پس از قبولی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت ثبت نام مراجعه ننماید و بعد ازآن پشیمان شده و مجدداً بخواهد ادامه تحصیل دهد چگونه باید عمل نماید؟
پاسخ: در صورتی که از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد و دانشگاه موافقت نماید می تواند با در دست داشتن مدارک تحصیلی و مدارک شناسایی خود به دانشگاه مراجعه و درخواست ثبت نام نماید و مدت عدم مراجعه برای ایشان مرخصی با احتساب سنوات منظور خواهد شد و شهریه ثابت آن ترم را باید پرداخت نماید.
سوال 2:
آیا پذیرفته شدگانی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل نشوند می توانند در همان سال تحصیلی ثبت نام نمایند؟
پاسخ: در حالت عادی خیر- صرفا افرادی می توانند ثبت نام نمایند که مدرک پایه خود را تاقبل از تاریخ 31/6 همان سال اخذ نموده باشند. ایندسته از دانشجویان می توانند از دانشگاه درخواست نمایند تا با سازمان سنجش در این زمینه مکاتبه نماید و در ابتدا از ایندسته از پذیرفته شدگان ثبت نام مشروط به عمل می آید.
سوال 3:
شرایط مهمانی چیست؟
این شرایط عبارتند از :
1- ثبت نام در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
2- کسب موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه در همان سایت
3- پرداخت شهریه ثابت ومتغیر به موسسه مقصد و شهریه ثابت به موسسه مبدا
سوال 4:
شرایط انتقال چیست؟
این شرایط عبارتند از:
1- ثبت نام در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (لازم به توضیح است که این سایت در اردیبهشت ماه هر سال فعال میگردد)
2- کسب موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه در همان سایت (در صورت داشتن شرایط خاص مانند بیماری های حاد و صعب العلاج، مشکلات خاص خانوادگی و ... )
3- پرداخت شهریه ثابت و متغیر بابت انتقال به موسسات مبدا و مقصد
سوال5:
شرایط تطبیق درس چیست؟
این شرایط عبارتند از:
1- در همان مقطع تحصیلی باشد.
2- کسب موافقت گروه آموزشی الزامی است.
3- نمره درس از 12 بیشتر باشد
4- سرفصل دروس و تعداد واحد آن یکسان باشد.