در راستای آشنایی بیشتر با اصول و مهارت های عملی و آموخته های علمی با هماهنگی و سرپرستی آقای مهندس غفاری (عضو هیات علمی گروه عمران) بازدیدی از خط 3قطار شهری مشهد در تاریخ98/9/21صورت پذیرفت.
خط3قطار شهری مشهد از جنوب شهر تا شمال غربی شهر به فاصله 28.5کیلومتر و24ایستگاه برنامه¬ ریزی شده است که تاکنون نزدیک به7کیلومتر آن حفاری و سگمنت گذاری شده است، نوع روش حفاری خط3بصورت تمام مکانیزه و تمام مقطع TBMکه از جدیدترین روش های حفاری در سطح دنیا می باشد مورد استفاده قرار گرفته است، در روش حفاری تمام مقطع ابتدا به یکی از روش های سازه نگهبان، که در این پروژه از روش نیلینگ و انکر بولت و مهارمتقابل به همراه دیوار حائل بود استفاده کرده بودند، حفاری انجام میشود و سرحفار در داخل تونل قرار میگیرد، سپس حفاری اولیه انجام شد، رویه کار به روش شاتکریت حفاظ اولیه گذاشته میشود و سپس در بخش نهایی در بخش عقبتر دستگاه سگمنت گذاری صورت میپذیرد و مواد و مصالح حفاری شده به عقب دستگاه توسط نوار نقاله ها انتقال می یابد.
بر این اساس بازدید و بررسی میدانی ایستگاه امامت که یکی از ایستگاه های این مسیر می باشد، صورت پذیرفت و دانشجویان از نحوه عملکرد حفاری و حفاظ گذاری و روش سازه نگهبانی که مورد استفاده قرارگرفته بود آشنا شدند.